۲۷ مرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۲۸

امام جمعه بجنورد:

آزادگان سربازان ولایت هستند / اُسرا دُر ایمان را از دست ندادند

آزادگان سربازان ولایت هستند / اُسرا دُر ایمان را از دست ندادند

بجنورد- امام جمعه بجنورد گفت: آزادگان به‌عنوان سربازان ولایت باید قدر خود را بدانند زیرا حق‌تعالی مدال آزادی را به آن‌ها داده و این افراد به‌مثابه بهشتیان در دنیا و روی زمین هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی صبح امروز در آئین تجلیل از آزادگان دفاع مقدس خراسان شمالی که در دفتر امام جمعه بجنورد برگزار شد اظهار کرد: یکی از بزرگ‌ترین جشن‌های انقلاب اسلامی ورود آزادگان به میهن اسلامی بود که شادی همراه با اشک شوق همراه داشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی ادامه داد: روز ۲۶ مرداد سال ۱۳۶۹ بالاخره جمهوری اسلامی ایران با سربلندی توانست رزمندگانی که مجاهدانه از دین و شرف و خاک کشور دفاع کرده و در دست دشمن اسیر شده بودند را به وطن بازگرداند.

وی با اشاره به روحیه آزادگی رزمندگان دفاع مقدس، افزود: یکی از ویژگی‌های ذاتی انسان که خدا این لطف بزرگ را در وجود او قرار داده و پس گرفتنی نیست، آزادگی او است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه امیرالمؤمنین (ع) در نهج‌البلاغه اشاره‌های مهمی به آزادگی دارند، گفت: انسان‌های مؤمن همیشه در دین خود آزادی و آزادگی را حفظ می‌کنند و رزمندگان مؤمن ما در دفاع مقدس آزادگی را به منصه ظهور رساندند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی اظهار کرد: حضرت یوسف (ع) را زندان بردند اما آزادی خود را رها نکرد و کرامت خویش را حفظ کرد؛ به همین دلیل یکی از اسیران آزاده که در قرآن به‌عنوان الگوی آزادگان مطرح‌شده حضرت یوسف (ع) است.

وی افزود: آن‌هایی که اسیر شدند دُر گران‌بهای ایمان را از دست ندادند و خداوند مدال آزادگی را به آن‌ها عطا کرده است؛ از این رو آزادگان باید مراقب باشند این مدال را با مدال‌های غیر خدایی عوض نکنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در انتها گفت: آزادگان به‌عنوان سربازان ولایت باید قدر خود را بدانند زیرا حق‌تعالی مدال آزادی را به آن‌ها داده و این افراد به‌مثابه بهشتیان در دنیا و روی زمین هستند.

کد خبر 5000923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha